چگونه میتوانم کالای خریداری شده را پس دهم؟
یکی از مزایای خرید اینترنتی، امکان تست کامل کالا و اطمینان از سلامت کیفی آن است که در خرید حضوری نمیتوان به صورت کامل تمام جوانب یک محصول را مورد بررسی قرار داد. به همین منظور برخی از فروشگاههای آنلاین از جمله مدیلند، این امکان را برای مشتریان فراهم مینماید.
دلایلی که برای مرجوع کردن کالا مورد قبول است عبارتند از:
1-شکستگی یا عیوب فیزیکی و ظاهری که در اثر حملونقل نادرست تحویل دهنده ایجاد شده و یا کالا دارای نواقص فنی باشد.
2-عدم تطابق ویژگیهای کلیدی محصول دریافتی با مشخصاتی که در سایت ذکر شده است.
3-مطابقت نداشتن برند، مدل و تصویر کالای دریافتی با نمونه سفارش داده شده
دلایل زیر برای ارجاع کالا مورد پذیرش نیست:
1-علایق و سلایق شخصی (مثل پسند نکردن، عدم جلب توجه و غیره).
2-بیاطلاعی از تصاویر و ویژگیهای محصول در صورتی که خصوصیات مذکور هنگام خرید در سایت قید شده باشد.
3-شکستگی یا عیوب ظاهری که به دلیل استفاده نادرست از محصول ایجاد شده باشد.
4-نواقص فنی ایجاد شده در اثر شوک الکتریکی، آب دیدگی، ضربه خوردگی و مشکلاتی که به علت عدم توجه به توصیههای سازنده محصول ایجاد شده باشد (در کالاهای الکترونیکی).
نکته: تیم مدیلند، همواره محصولات را مورد کنترل کمی و کیفی قرار داده و در تلاش است که کالاهای ارسال شده، سالم به دست مشتریان عزیز برسد. اما چنانچه کالا به دلایل ذکر شده در فوق، دارای مشکل بود این امکان وجود دارد که کالای مذکور ظرف 24 ساعت از زمان دریافت، به فروشگاه اطلاع داده شده و با نمونه سالم جایگزین گردد و یا در صورت نبود امکان تعویض (به علت عدم موجودی و یا به خواست مشتری)، وجه پرداخت شده عودت داده شود.
جهت ارسال درخواست مرجوعی میتوانید از این فرم استفاده نمایید.
مراحل و قوانین مربوط به ارجاع کالا:
برای استفاده از خدمات ارجاع کالا، بایستی طبق مراحل زیر عمل کرد:
قبل از بازگرداندن کالا حتما با پشتیبانی فروشگاه هماهنگ کرده و سپس اقدام نمایید. جهت هماهنگی و ارسال درخواست مرجوعی از فرم مربوطه میتوانید استفاده کنید. از ارسال کالا بدون هماهنگی جدا خودداری فرمایید. در غیر این صورت به درخواست شما ترتیب اثر داده نخواهد شد.
پس از تایید پشتیبانی، کالا را در شرایط اولیه خود داخل جعبه گذاشته و از کندن یا مخدوش نمودن برچسب روی آن خودداری نمایید.
اگر کالا دارای دفترچه راهنما یا لوازم جانبی است حتما بایستی به همراه محصول داخل جعبه گذاشته شود.
جعبه محصول را داخل کارتن بستهبندی گذاشته و توسط شرکت پست (پست عادی یا پیشتاز) به آدرس فروشگاه ارسال فرمایید. حتما رسید پستی را داخل کارتن قرار دهید تا پس از بررسی کالا، هزینه ارسال آن نیز به حساب شما منظور شود.
از نوشتن یا برچسب زدن بر روی جعبه اصلی محصول و یا کارتن بستهبندی اجتناب نمایید.
پردازش محصول مرجوعی:
پس از اینکه کالا به فروشگاه بازگردانده شد، مورد بررسی ظاهری و فنی قرار میگیرد و در صورت صحت ایرادات گفته شده، مبلغ پرداختی در اسرع وقت به حساب مشتری منظور خواهد شد.
در صورتی که کالای مورد نظر، ایراد خاصی نداشت و یا به دلایلی غیر از موارد فوق مرجوع شده بود، فروشگاه مجددا محصول را به آدرس مشتری ارسال خواهد کرد. اما هزینه رفت و برگشت کالا بر عهده مشتری خواهد بود.
توصیه میشود در روند ارجاع کالا، طبق موارد گفته شده عمل نمایید تا متحمل هزینههای اضافی نشوید.